برپایی ١٠ نمایشگاه صنایع‌دستی در کردستان

سنندج- معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برپایی ۱۰ نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبری بانه نیوز نقل قول از خبرگزاری مهر؛گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، فرهاد حامدی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز نمایشگاه‌هایی از آثار ارزشمند هنرمندان توانمند کردستانی در شهرهای مختلف استان برپا می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها محصولات شاخصی از صنایع‌دستی اصیل و بومی استان از جمله گلیم، کلاش، صنایع چوب، زیورآلات، جولایی، ارغوان‌بافی و لباس کردی عرضه می‌شود.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را احیا و توسعه صنایع‌دستی و معرفی آن به مسافران و گردشگران نوروزی، عنوان کرد و گفت: معرفی صنایع‌دستی کردستان و حمایت از هنرمندان این حوزه یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل است.

حامدی یادآور شد: ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش، ثبت ملی شال‌بافی «آرمرده» بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی «کاکو سفلی» و ثبت ملی ارغوان‌بافی «دیوزناو»، فرصت‌های طلایی محسوب می‌شوند که با بهره‌گیری از آنها می‌توانیم بیش از پیش زمینه‌های ایجاد اشتغال و درآمدزایی در استان را فراهم کنیم.

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.