توسعه روستاهای مرزی مهمترین دستاوردهای انقلاب است

محمد امین زاده عصر یکشنبه همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در نخستین آیین جشن انقلاب ضمن تبریک به مناسبت چهل و یکم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه روستاهای شهرستان از نعمت برق و بیش از ۹۰ درصد روستاها از نعمت گاز  برخوردار هستند و در بسیاری از روستاها طرح هادی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: ساکنان بسیاری از روستاهای شهرستان به شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و تلاش برای توسعه عمرانی و پیشرفت در زمینه های مختلف در روستاها و دیگر مناطق ادامه دارد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بانه نیز به اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: همه ما در برابر انتخاب افراد برای اداره کشور مسوول هستیم و باید افرادی را انتخاب کنیم که شایستگی و توانایی لازم را  داشته باشند.

حجت الاسلام مصطفی مولازاده افزود: تبین اهمیت حضور حداکثری در انتخابات برای نظام و انقلاب اسلامی موضوع مهمی است چراکه قدرت چانه زنی کشور را در دنیا افزایش می دهد که باید به طول جدی به آن توجه شود.

 

چهار طرح عمرانی و اشتغالزایی در بخش ننور بانه به بهره برداری رسید

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر سه طرح عمرانی آبرسانی به روستای کیوله، آسفالت روستای بژی و اصلاح شبکه برق روستای کریم آباد و یک کارگاه تولید بلوک سبک پوکه ای در بخش ننور بانه به بهره برداری رسید.

رییس آب و فاضلاب روستایی بانه در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای کیوله اظهار داشت: این طرح شامل یک هزار ۴۵۰ متر شبکه لوله گذاری روستا، ۴۵ انشعاب، بازسازی یک چشمه و احداث مخزن بوده که اعتبار مخزن این طرح توسط سپاه و مابقی اعتبارات شامل سه میلیارد ریال توسط یک خیر آبرسان تامین شده است.

جمیل کرباسی افزود: امسال سه پروژه آبرسانی به روستاهای کیوله، بژی و ۶ روستا در مجتمع شیوی‌ده به عنوان طرح بنی رزان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهر اجرا شده و یک هزار و ۸۸۳ خانوار از آب شرب سالم برخودار شدند.

انور طاهایی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه نیز گفت: پروژه آسفالت راه روستای بژی نیز به طول ۸۰۰ متر و با اعتبار پنج میلیارد ریال در قالب طرح ابرار اجرا شده است افزود:  باتوجه به اینکه این برخی از تجهیزات و امکانات این پروژه توسط راهداری تامین شده اعتبارات کمتری برای اجرای این طرح هزینه شده است.

ارسلان محمدی رییس شرکت برق بانه هم گفت: شبکه برق روستای کریم آباد از سال‌های گذشته انجام شده اما با گذر زمان شبکه فرسوده شده و غیر قابل استفاده بود که در طرح اصلاح، کل شبکه روستا با هزینه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریالی تعویض و بازسازی شد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه گفت: کارگاه تولید بلوک سبک پوکه ای روستای چیچیوران برای ۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به این طرح اختصاص یافته است.

فرشاد دباغی افزود: ۱۳ میلیارد ریال از اعتبارات هزینه شده این طرح توسط سرمایه گذار تامین شده و سالانه یک میلیون قطعه بلوک ۹ کیلوی و ۱۰ کیلویی در این کارگاه تولید می شود.

بخشدار بخش ننور بانه نیز یادآور شد: امسال هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاریهای و بخش ننور و مشارکت‌های مردمی در راستای توسعه پروژه های عمران روستایی هزینه شده است.

سید عارف رحمانی افزود: پروژه های عمران روستایی شامل احداث شبکه فاضلاب، ترمیم و بازسازی پل، سنگفرش، دیوار چینی، شبکه معابر، احداث آبراهه و هدایت آبهای سطحی است.

ایرنا
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.