۵۶ طرح بازآفرینی در کردستان درحال اجرا است

محمد صدیق ثابتی اظهار کرد: طرح بازآفرینی یکی از طرح های مهم وزارت راه و شهرسازی برای توسعه کالبدی شهرها بود که برای ۵۶ طرح این استان حدود ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و این طرح ها در شهرهای عمدتا دارای مناطق حاشیه نشین از جمله سنندج، مریوان، بانه و قروه و بیجار اجرا می‌شوند.

راه آهن سنندج همدان بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار گرفته است
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه راه آهن سنندج – همدان به طول ۱۵۱ کیلومتر و در سه قطعه در حال اجراست و پیش بینی می شود پایان سال مالی ۱۳۹۹ به پایان برسد ، افزود: این طرح برای اتمام هشت هزار میلیارد ریال لازم دارد که امسال برای این طرح سه هزار و ۷۰۰ میلاد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: عملیات زیر سازی در قطعه اول این طرح به طول ۶۴ کیلومتر ۷۰ درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول ۵۲ کیلومتر دارای ۳۲ درصد و قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر دارای ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
ثابتی با بیان اینکه انتهای ۱۵۱ کیلومتر طرح همدان به سنندج تا روستای صلوات آباد است، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد این طرح را به مرز باشماق برساند که هم اکنون ادامه طرح تا سه راهی مریوان به طول ۴۱ کیلومتر را مطالعه کرده و برای اجرای آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد کرده است.

شاخص برخورداری آسفالت راه روستایی کردستان یک سوم از میانگین کشور کمتر است
وی افزود: میانگین بهره مندی مناطق روستایی از راه آسفالت حدود ۷۴ درصد و در استان کردستان با ۲۵ درصد پایین تر حدود ۴۹ درصد است.
ثابتی گفت: این استان برای رسیدن به شاخص کشوری نیازمند احداث یک هزار و ۵۴۰ کیلومتر راه روستایی است که هم ۸۰۰ کیلومتر در حال اجرا ست که از این محل ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم.

شاخص راه اصلی کردستان هفت درصد رشد یافت
مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید شاخص راه اصلی این استان ۹ درصد بود افزود این شاخص هم اکنون به ۱۶ درصد رسیده است.
وی یادآور شد: در این بخش نیز هم اکنون هشت درصد از شاخص ۲۴ دردرصد کشور عقب هستیم که انتظار می رود با بهره برادری از طرح های در دست اقدام این شاخص افزایش یابد.

سه شهر کردستان در توسعه اراضی شهری با مشکل مواجه هستند
مدیرکل راه وز شهرسازی کردستان با بیان اینکه در این استان ۲ هزار و ۳۷۳ نفر برای بهره مندی از  طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند افزود : یک هزار و ۶۶ نفر از این افراد در چهار شهر بالای سر ۱۰۰ هزار نفر سنندج بانه مریوان و سقز و یک هزار و ۳۰۷ نفر نیز در باقی شهرها ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه برخی نسبت به سهم کم استان نقدهایی داشتند که یکی از دلایل این مساله محدودیت اراضی در استان برای توسعه فضای شهری است،  گفت این مشکل در سه شهر سنندج، بانه و مریوان بیش از هر نقطه دیگری است که عمده دلیل آن نیز موقعیت توپولوژی این شهرها است.

ایرنا
انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.