اعمال شرایط سخت‌گیرانه تردد خودرو در کردستان آغاز شد



به گزارش خبرنگار مهر, حسین خوش‌اقبال بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان, با بیان اینکه این طرح در قالب طرح فاصله گیری اجتماعی از ۸ تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود، اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا از امروز صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن و غیر بومی تحت هر عنوانی ممنوع است.

وی با بیان اینکه خروج افراد غیرساکن و مسافر از شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است، افزود: این افراد بعد از خروج و در طول مسیر بازگشت به محل سکونت خود، اجازه ورود به شهرهای دیگر را ندارند و باید از کنارگذرها عبور کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه از مردم می خواهیم آنهایی که در مسافرت هستند هر چه زودتر برگردند و ساکنان نیز برای قطع زنجیره این ویروس در خانه بمانند، یادآور شد: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو و با همکاری نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، هلال احمر و نمایندگان فرمانداری‌ها صورت می‌گیرد.

خوش‌اقبال با اشاره به اینکه این ممنوعیت شامل تردد خوروهای امدادی، پلیس، خودروهای حمل بار، مایحتاج مردم و سوخت نمی‌شود، ادامه داو: اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت حداکثری در جابجایی مسافر با هواپیما و اتوبوس‌های بین شهری نیز اعمال شود.

وی بر ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم رسمی و غیررسمی که موجب تجمع افراد شود در این استان تاکید کرد و گفت: پارک‌ها و مراکز تفریحی و استخرها که محل تجمع هستند همچنان تعطیل هستند و اجازه فعالیت ندارند.

خوش اقبال ضمن هشدار به مردم برای رفتن به مسافرت و خروج از شهرها بیان کرد: هیچیک از استان های کشور در این ایام پذیرای مهمانان نیستند و در صورت عزیمت مردم از محل سکونت خود در زمان بازگشت با شرایط سخت گیرانه‌ای برای ورود به شهر محل سکونت خود مواجه خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: برابر بخش نامه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ادارات نیز باید با حداکثر یک سوم نیروی خود به صورت شیفت بندی به مردم تا ۱۵ فروردین ماه جاری خدمات‌رسانی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.