محقق شدن جهش کیفی تولیدات با رعایت استاندارد



ایسنا/کردستان مدیرکل استاندارد کردستان، گفت: جهش تولید در گرو رعایت استانداردهاست و با جهش کیفیت در تولیدات به نتیجه جهش کمّی در تولید دست پیدا خواهد کرد.

ژیلا یزدانی امروز(۲۱ فروردین) در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اولویت قرار دادن اقتصاد کشور و رونق آن، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامیدند. به طور حتم، رعایت استانداردها در کالاهای تولیدی و صادراتی پیش شرط جهش تولید است.  

وی افزود: توجه به کیفیت در تولیدات، توسعه صادرات و رونق فضای اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، نگاه ویژه استانداردها به کیفیت است و رعایت استانداردها برای تولیدات و ارائه خدمات نه تنها هزینه بر نیست بلکه تولید کننده ارزش است. 

مدیر کل استاندارد کردستان، با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد تا کنون ثابت کرده برای رونق تولید، در کنار واحدهای تولیدی بوده است، بیان کرد: مدیران و کارکنان استاندارد علاوه بر سعی و تلاش در پاسخگویی به موقع و در اسرع وقت، همیشه تلاش کرده تا با برگزاری دوره های آموزشی و جلسات مشاوره و حضور در واحدهای تولیدی و خدماتی استان ضمن رعایت قوانین و ضوابط، به کمک تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمت در استان بشتابد. 

یزدانی ذکر کرد: سیاست های سازمان ملی استاندارد ایران از سال های گذشته در راستای ارتقا تولیدات و تسریع در ارائه خدمات بوده است، همچنان که طی دو سال گذشته بسته های حمایتی برای تولیدات داخل، صادرات و واردات مواد اولیه و دستگاه های مورد نیاز واحدهای تولیدی تدوین شد و در استان کردستان نیز از کلیه پتانسیل های در نظر گرفته شده در این بسته های حمایتی برای تسریع در صادرات و واردات استفاده شد و حدود ۶۰ واحد تولیدی که در امر کنترل کیفیت موفق بوده اند و هیچ عدم انطباقی در محصولات آن ها با استانداردهای ملی وجود نداشته، مشمول استفاده از مزایای این بسته حمایتی شدند.  

وی عنوان کرد: همچنین به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و کمک به رشد و توسعه تولیدات داخلی برمبنای یافته های دانش بنیان، اداره کل استاندارد استان کردستان آمادگی خود را برای صدور پروانه استاندارد دانش نماد اعلام کرده است. 

مدیر کل استاندارد کردستان، افزود: جهش تولید در گرو رعایت استانداردهاست و با جهش کیفیت در تولیدات به نتیجه جهش کمّی در تولید دست پیدا خواهیم کرد. کالاهای استاندارد و با کیفیت تولید شده داخلی، مورد حمایت بازار قرار می گیرند و زمانی که تولیدات با کیفیت و رقابت‌پذیر با بازارهای جهانی عرضه شوند، رشد و توسعه صادرات کشور هم اتفاق می افتد.   

یزدانی با اشاره به اینکه جهت دستیابی به نتایج بهتر در سال جهش تولید، تعامل و همراهی ارگان های ذیربط با سازمان ملی استاندارد ایران می تواند بسیار کارساز باشد، گفت: این مهم در ماده ۲۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به خوبی تبیین شده است. از طرفی رویکرد جدید سازمان استاندارد در امر مهم اظهاریه انطباق می تواند کمک موثری به ایجاد فضای رقابتی سالم در مسیر ارتقا کیفیت تولیدات باشد.

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد کردستان تا کنون بیش از ۱۰۰ اظهاریه انطباق از واحدهای تولیدی استان دریافت کرده است و تلاش دارد این مهم را به کلیه محصولات تولیدی استان تعمیم دهد.  

مدیر کل استاندارد کردستان، خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های تعامل با بخش خصوصی به منظور کمک به تولید کنندگان از فعالیت های مهم این اداره کل است که می توان گفت به نحوی پیش زمینه ای برای تشکیل کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است و یکی از کارگروه‌های موفق این اداره کل بوده است.  

یزدانی یادآور شد:  همراهی مردم با تولید کنندگان داخلی و بهبود شرایط کسب و کار به همراه مدیریت صحیح استفاده از ظرفیت های خوب کشور همچون شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و اقتصادی و جلوگیری از معضلاتی مانند قاچاق، مسلماً باعث شکوفایی و رونق تولید خواهد بود و اداره کل استاندارد استان مطابق با سیاستهای سازمان ملی استاندارد ایران برای دستیابی به جهش کیفی تولیدات یار و همراه تولیدکنندگان بوده و خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.