۱۸هزارمتر از اراضی بانه زیرکشت گوجه فرنگی وخیار به روش تونلی رفت

کریم شریفی در گفت و گویی اظهار داشت: این مزرعه توسط یکی از کشاورزان فعال بانه ای در سطح ۱۸ هزار مترمربع به روش تونلی و به روش آبیاری نوار تیپ تحت نظارت واحد زراعت جهاد کشاورزی بانه اجرا شده و در مجموع ۲۳ هزار نشاء گوجه فرنگی گیلاسی رقم چری ایتالیایی و همچنین هزار و ۵۰۰ نشاء خیار کشت شده و پیش بینی می شود مقدار ۲۰۰ تن محصول از عرصه برداشت شود.

وی افزود: از مزایای این روش کاشت، کاهش خطرات و خسارات ناشی از سرما و یخبندان و تگرگ و همچنین مدیریت بهتر و صرفه‌جویی در مصرف آب و از همه مهتر زودرس بودن محصول و در واقع ورود زود هنگام محصول به بازار است.

مدیر جهاد کشاورزی بانه ادامه داد: در بازار رقابت امروز، کشاورزانی موفق خواهند بود که توصیه های فنی و کارشناسی کارشناسان کشاورزی را در کاشت و داشت و برداشت محصول اعمال و بصورت مکانیزه اقدام به فعالیت کشاوری کنند و روش ها و ایده‌های جدید را در تولید محصولات و بازاریابی مدنظر داشته باشند.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود از تحویل مقدار ۲۰ لیتر سم دلتامترین بصورت رایگان و همچنین تعدادی سم پاش پشتی موتوری بصورت امانت جهت مبارزه با آفت ملخ به کشاورزان روستای کانی ناو خبر داد.

وی بیان کرد: روستای کانی ناو در بخش مرکزی از کانون های هجوم ملخ در چند سال اخیر بوده که موجب خسارت به مزارع و باغات کشاورزان شده است که امسال با مشارکت کشاورزان بموقع عملیات مبارزه و سمپاشی انجام خواهد شد تا از بروز خسارات شدید جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.