تذکر دادستان به فرماندار بانه برای تأمین زمین انتقال زندان‌ها

به گزارش بانه‌نیوز؛ «محمد جباری» پیش‌ازظهر شنبه ۲۲ مهرماه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان، ابتدا جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد و اظهار داشت: این اقدامات ضدانسانی، ضد شرافت و تمام ادیان الهی بوده و محکوم است.

وی در ادامه به وضعیت زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلاتی از لحاظ مکان و فضا در زندان‌های کردستان وجود دارد که در همین راستا طرح انتقال زندان‌های استان به خارج از شهرها مد نظر است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با تذکر به مدیران منابع‌طبیعی و راه و شهرسازی و فرمانداران بانه، مریوان و سنندج تصریح کرد: حتما باید در طول مدت دو هفته نهایتا ۱۵ روز، زمین مطلوب جهت اجرای طرح انتقال زندان به خارج از شهرها به دادگستری ـ زندان‌های کردستان معرفی شود.

وی انتقال زندان‌های استان به خارج از شهرها را لازم‌الاجرا و جزو مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان عنوان کرد و افزود: این طرح باید اجرایی شود.

جباری اظهار کرد: اداره‌کل زندان‌ها بابت تامین نیازمندی‌ها ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد که دستگاه قضایی از متولیان این شورا انتظار داشته که فعلا ۵ میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص داده تا برای مابقی بدهی، تدبیری اندیشیده شود.

وی به زنجیره تکمیل تولید اشاره و بیان‌ کرد: ترک فعل‌های متعددی در این حوزه از جمله “انتقال آب و کشت‌های بی‌رویه و غیرقانونی” صورت گرفته که در حال بررسی هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان یک درصد جرائم کل کشور را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به جمعیت بسیار پائین است، ابراز داشت: کردستان، استان جرم‌خیز نیست.

جباری بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه جلوگیری از هدررفت آب و خاک با حضور مسئولان متولی به عنوان دو ظرفیت بی‌بدیل و مولفه توسعه استان تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه ظرفیت‌های این حوزه مغفول مانده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.