وضعیت کرونا در ۲ شهر کردستان زرد شد

دکتر بهرام کندایی روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در مقایسه با هفته گذشته، بانه از رنگ بندی کرونایی زرد به رنگ آبی و بیجار از آبی به زرد درآمده و دهگلان هم مانند هفته گذشته زرد بوده و بقیه شهرستان ها نیز آبی هستند.

وی گفت: بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان های بانه، سروآباد، سقز، سنندج، دیواندره، قروه، کامیاران و مریوان رنگ آبی(بی خطر) و شهرستان های بیجار و دهگلان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) به خود گرفته اند.

طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (۲۷ آبان ماه جاری)، تعداد شهرهای نارنجی نیز از هفت به چهار کاهش پیدا کرده است.

بر اساس نقشه کرونایی هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر) نیست، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی(پر خطر)، ۱۳۸ شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و ۳۰۶ شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفته‌اند.

دکتر کندایی اظهار داشت: برای پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است شهروندان همچنان به رعایت پروتکلهای بهداشتی حساس باشند.

وی با اشاره به افزایش شیوع بیماری های تنفسی در کردستان از شهروندان خواست تا رعایت پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس های این قبیل بیماری ها بویژه کووید ۱۹، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و همچنان رعایت کنند.

در حال حاضر ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که هفت نفر آنها به دلیل وخامت بیماری در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.