۵۰ روستای بانه کمتر از نرم کلاس گذاری دانش آموز دارند

وی با بیان اینکه معلمین شهرستان بانه به لحاظ تولید محتوای آموزشی بالاترین عملکرد را در استان داشتند، اضافه کرد: تولید آموزشی در دوران کرونا باعث شده آموزش و تحصیل سرپا بماند و ۳۳ درصد تولید محتوای آموزشی استان در بانه تولید شد.

صالحی گفت: ۱۵ دانش آموز شهرستان بانه به المپیاد ریاضی راه یافتند و سال گذشته دانش آموزان بانه مدال نقره المپیاد علمی کسب کردند.

وی اظهار داشت: ۴۶ درصد دانش آموزان متوسطه دوم در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل می کنند که در این زمینه بانه در کردستان پیشتاز است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به اینکه معلمین بانه ۳۳ رتبه برتر استانی را در زمینه های مختلف کسب کردند ادامه داد: معلمین در زمینه طراحی سوالات امتحانی، آموزش های آنلاین و دانش افزایی، جشنواره نوجوانان سالم در حوزه پرورشی ۳۳ رتبه برتر استانی را کسب کردند.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی ۱۹ پروژه عمرانی و آموزشی شهری و روستای در حال انجام است که تعدادی از پروژه ها بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هفته گذشته عملیات اجرایی پنج پروژه ورزشی در نیز در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه معلمین موتور محرکه توسعه جامعه هستند افزود: معلمین در دوران اپیدمی کرونا نقش خود را به خوبی ایفا کردند و چرخه آموزش را به فضای مجازی هدایت کردند و با تلاش و تجربه اجازه ندادند که آموزش و پرورش متوقف شود.

صالحی گفت: معلمی یکی از شون الهی و از حسنات نظام آفرینش است و پیامبران اولین معلمان انسانها بودند و اکنون معلمین قدم در جای پای پیامبران گذاشتند و شان و منزلت معلمین بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه معلمین افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، اضافه کرد: اگر جامعه ای بخواهد قدم در راه توسعه بگذارد باید به تعلیم و تربیت جامعه با دیدی متفاوت بنگرد و به شان و منزلت معلمین توجه ویژه ای داشته باشند.

ضرورت برگزاری همایش و سمینارهای آموزشی و علمی

یکی از معلمان شهرستان بانه نیز گفت: شهرستان بانه از ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ علمی برخوردار است که باید این ظرفیت ها با برگزاری همایش ها و سمینارهای علمی و آموزشی در کشور معرفی و شناخته شود.

سامان صالحیان با بیان اینکه شهرستان بانه با کمبود شدید نیروی انسانی دست و پنجه نرم می کند افزود: برگزاری همایش ها و سمینارها منجر به توسعه نیروی انسانی در شهرستان می شود.

وی اظهار داشت: معلمانی که از مبادی مختلف وارد آموزش و پرورش می شوند نیاز به آموزش دارند که نهادهای متولی باید به این امر توجه داشته باشند و زمینه را برای تعلم و تربیت این معلم فراهم کنند.

صالحیان ادامه داد: باید از ظرفیت معلمان در اتاق های فکر استفاده شود چراکه معلمین بهترین ظرفیت برای اتاق فکرها هستند.

در شهرستان مرزی بانه ۳۶ هزار دانش آموز در یک هزار و ۲۷۴ کلاس درس و ۳۴۷ آموزشگاه فعال در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.